nedelja, oktober 16, 2011

Ideje družbeno-politično-pravne evolucije

V duhu potreb po spremembi družbene-politične-pravne ureditve sem spisal sledeče. Da se ne bo reklo, da so zgolj želje brez idej kako bi naj bilo. ;)
Zeleni tekst predstavlja argumente predlogov.

Zadeva seveda ni dokončna, ker ideje prihajajo sproti.

OSNOVA:

Vsem državljanom, ki zanj zaprosijo, se zagotavlja osnovni temeljni dohodek pod pogojem, da opravljajo družbeno koristna dela preko registriranih društev, klubov ipd.. Kršiteljem se odvzame državljanstvo in s tem prenehanje pravic iz tega naslova. * s tem se omogoči osnovno preživetje posameznika, ki je hkrati vezano na opravljanje družbeno koristnih del - torej vsak s svojim delom prispeva k rasti in razvoju celotne družbe; s tem se ukine sistem pokojnin in pobrani prispevki na plače se namenijo za osnovni temeljni dohodek vseh;

Država krije stroške osnovnega zdravstvenega zavarovanja za vse državljane. Dodatno zdravstveno zavarovanje je stvar odločitve podjetij, ki jih plačujejo v sklopu prispevkov. Podjetja, ki plačujejo dodatno zdravstveno zavarovanje prejmejo davčno olajšavo v višini vrednosti dejansko izplačanih prispevkov za dodatno zdravstveno zavarovanje.

Družbena - podjetniška odgovornost:

  1. Upravljavci in lastniki podjetij odgovarjajo s vsem svojim premoženjem za škodo nastalo v primeru škodljivega ravnanja, katere rezultat je stečaj podjetja. * s tem se dodatno spodbudi odgovoren odnos upravljavcev/lastnikov do uspešnega delovanja podjetja.

  2. Člani upravnih, nadzornih odborov kakor tudi računovodje in knjigovodje odgovarjajo v enaki meri za storjeno škodo podjetja katerega vodijo. * osebe s kakršnimkoli vpogledom v poslovanje so soodgovorne za preprečitev oz. javno obveščanje o morebitnih družbeno škodljivih poslovnih potezah podjetja – javno opozarjanje na škodljiva dejanja vodstva so osnovni pogoj za morebitno kasnejšo oprostitev odgovornosti npr. propada podjetja;

  3. V primeru stečaja se krivcem stečaja odvzame, v času delovanja podjetja, pridobljena lastnina do višine vrednosti, ki bi jo pridobili kot povprečen delavec propadlega podjetja – lastnina krivcev ni vezana na državo v kateri je prišlo do stečaja podjetja;. Sredstva pridobljena iz tega naslova se primarno porabijo za poravnavo obveznosti do zaposlenih propadlega podjetja. * s tem se prepreči odliv finančnih sredstev iz države v katero spada; vzpostavi se enakost med vsemi nekdaj zaposlenimi; vzpostavi se sistem finančne/lastniške odgovornosti delovanja posameznika (npr. direktorja podjetja); vzpostavi se enakomerna razporeditev imetja med vsemi vpletenimi in prepreči kopičenje imetja;

  4. Velja za podjetja, ki obstanejo kljub slabemu vodenju: Odgovornim se v primeru dokazanega škodljivega delovanja v podjetju odvzame lastnina ustvarjena v času vodenja podjetja do višine vrednosti, ki bi jo pridelal povprečen delavec istega podjetja – lastnina krivcev ni vezana na državo v kateri je storjeno kaznivo dejanje; Zasežena sredstva se namenijo za sofinanciranje razvojnih programov podjetja - v kolikor teh ni, se sredstva namenijo za sofinanciranje razvojnih programov drugih podjetij v državi; * s tem se ustvari denarni fond namenjen za sofinanciranje družbeno odgovornih razvojnih idej podjetij in posameznikov; s tem se vzpostavi finančna/lastniška odgovornost vodilnih;

  5. Denarne nagrade za dobro poslovanje se izplačajo vsem zaposlenim v podjetju v enakem znesku. Denarne nagrade za uspešno vodenje podjetja se ukinejo. *sposobnost uspešnega vodenja je namreč osnovni pogoj, da nekdo sploh sme vodit podjetje; k uspešnemu delovanju podjetja prispevajo vsi in se v tem poslovnem pogledu ne dela razlik med čistilko in direktorjem;

  6. Osebam z dokazanim kaznivim dejanjem družbeno škodljivega podjetništva, se doživljenjsko prepove (so)lastništvo ali kakršnakoli oblika (so)upravljanja drugega podjetja. V času dokazovanja morebitne krivde se prav tako zamrzne omenjena pravica. * s tem se prepreči prelivanje sredstev v »nova« podjetja z istimi lastniki; prav tako se prepreči neodgovorno podjetniško eksperimentiranje posameznikov;

Pravni red:

Celoten trenutni pravni red se ukine in nadomesti z novim, ki temelji na:

  1. Osnova je ustava oz. osnovne človekove pravice.

  2. Predpisane kazni kaznivih dejanj so nedvoumne (npr. 5 let in ne več npr. 1-5 let), brez možnosti pomilostitve, ali pogojnega kaznovanja. Kazen se prestaja v zaporu, hkrati kaznovani opravljajo družbeno koristno delo, ki je vezano kot protiutež storjenega kaznivega dejanje. * npr. direktor propadlega podjetja pomaga pri delih Zavoda za zaposlovanje; povzročitelj prometne nesreče sodeluje pri rehabilitaciji poškodovanih v prometnih nesrečah (npr. v društvih ki pomagajo trajno poškodovanim osebam);…

  3. Opravi se pregled celotnega imetja posameznika (tudi tuji bančni računi in fizično imetje v tujini). Lastniki so dolžni predložiti dokazila legalnega in moralno/etično nespornega načina pridobitve imetja. V nasprotnem primeru se posameznika razlastnini do vrednosti, ki zagotavljajo osnovno preživetje. * vsaka pridobitev lastnine s povzročitvijo škode drugi osebi se šteje za sporno; Pridobljena sredstva se namenijo za sofinanciranje družbeno razvojnih projektov.

  4. Državljanstvo prejmejo posamezniki, ki so bili v preteklosti nekaznovani oz. so prestajali zaporno kazen do 2-eh let.

  5. Obtožencem se sodi tudi v njihovi odsotnosti. Torej odpade možnost preložitve obravnave/sojenja v primeru zdravstvenih ali drugih razlogov odsotnosti (to se ne upošteva za obravnave pri katerih je vnaprej predvideno pričanje obtoženega).

  6. Neupravičena odsotnost odvetnika se kaznuje z odvzemom proporcionalnega deleža vrednosti končnega plačila odvetnika – denar se nameni žrtvam dokazanega kaznivega dejanja oz. se povrne oproščenemu obdolžencu.

  7. Očitno zavlačevanje postopkov sojenja se kaznuje z odvzemom odvetniške/sodniške licence.

  8. Ustanovijo se hitra sodišča, ki kot primarne obravnavajo postopke gospodarskega kriminala.

  9. Prednostno se obravnavajo postopki glede na težo očitanega kaznivega dejanja.

Poslanci:

  1. Ukine se prejemanje plačnega nadomestila po prenehanju opravljanja poslanske funkcije. Pravica prejemanja temeljnega osnovnega dohodka se za bivše poslance aktivira po preteku 1 leta od prenehanja opravljanja funkcije poslanca. * »prvi med enakimi« pred nastopom funkcije predstavnika ljudstva, kot tudi po prenehanju opravljanja omenjene funkcije. Glede na višino prejetih zneskov v času opravljanja poslanske funkcije si namreč lahko posameznik prihrani znesek finančnih sredstev potrebnih za premostitev obdobja do naslednje zaposlitve – pomeni da prejemanje osnovnega temeljnega dohodka v primeru bivših poslancev začne veljati po preteku 1 leta od prenehanja opravljanja omenjene funkcije;