sobota, september 16, 2006

SLO - CRO Hotiza, Piranski zaliv, meja....

Zadnji dogodki na meji s Hrvaško, kjer so nam Hrvati spet pokazali koliko so iskreni, so dodobra razburkali slovensko javnost.
Tudi meni je zavrela kri, ko sem videl hrvaškega policista, ki je snemalcu televizije ukazal naj ugasne kamero češ "se nahajate na hrvaškem (!?!?!) ozemlju, tu imam jaz pristojnosti".

Vsekakor se zgodba okoli določitve državne meje s Hrvaško vleče že predolgo in so dogodki, kot je bil ta pri Hotizi, samo dokaz, da je že minil skrajni čas za rešitev vprašanja meje.
Nepojmljivo se mi zdi, da se stvar, tako pomembna kot je državna meja, lahko vleče tako dolgo. Ne vem kaj se dogaja v ozadju vsega, a očitno nekaj se.

Ne morem verjeti, da politiki še naprej prodajajo iste parole in da narod še vedno naseda. Češ "sklenjen je bil sporazum in sedaj bo vse drugače". Pa so nam Hrvati že tolikorat pokazali, da se ne znajo držati dogovorov, da bi nam že lahko postalo jasno, da obljubam ne smemo več verjeti, ampak samo dejanjem. Prepričan sem, da bi marsikateri ribič v Piranskem zalivu pritrdil tej trditvi. Kakor tudi prebivalci na kopenski meji s Hrvaško. Ali pa v končni fazi vsa "vesoljna" Slovenija glede na zadnje dogodke na Muri.

Kaj neki so razmišljali naši politiki, ko so videli, da Hrvati gradijo svoj (in ne skupni, kot je bilo načrtovano) most čez Muro? Kaj so razmišljali, ko so videli, da so ga Hrvati odprli za uporabo in da na njem ni kontrolne (mejne) točke? Kaj so razmišljali, ko so Hrvati urejali "nasipe reke Mure"? Kaj so razmišljali, ko so ugotovili, da Hrvatje po nedvomno slovenskem ozemlju gradijo cesto do novega mostu? Kaj so razmišljali, ko so videli, da hrvaški policisti jasno kažejo, kje si Hrvaška predstavlja mejo?

Vse preveč vprašanj in vse premalo odgovorov. Vse to samo podžiga nestrpneže, ki bi našim južnim sosedom že pokazali kaj se pravi "rovarit" po slovenski zemlji.
Nekje sem celo zasledil, da bi "nekdo" postavil zid po celotni meji s Hrvaško, vanj vgradil majhno okence, ki bi ga odprl enkrat letno in zakričal "Klinc vas gleda!" in ga spet zaprl. Humoristično res, a tudi zaskrbljujoče.

Po mojem mnenju je meja s Hrvaško tista, ki je bila označena na dan osamosvojitve Slovenije. Kopenska meja je tako nesporno jasna (in ne prodajat nekih pravljic o katastru in ne vem čem).
Morska meja pa naj se že enkrat določi in naj se da JASNO vedet, da imamo pravico do dostopa do mednarodnih voda. Komurkoli je pač to treba dat vedet (ker so v tej zgodbi vpleteni tudi Italijani).
Vsekakor bi se v te zadeve lahko uvrstilo tudi vprašanje zagotavljanja pravic koroških Slovencev, ki imajo neprestano težave z g. Haiderjem.

Kaj počne naša zunanja politika v vsej naši zgodovini (glede teh vprašanj) mi ni jasno. Če pa pogledamo dejstvo, da je na njenem čelu bil večino časa isti človek, nam je lahko hitro jasno, da velikih premikov niti ni za pričakovat. Pa ne da bi dvomil v kompetentnost g. Rupla, ampak dejstvo je, da je včasih za hitrejše reševanje takšnih problemov potrebno uporabiti sveže pristope, svežih, novih ljudi.

Dobivam občutek, da je vse prej pomembno slovensko uveljavljanje v EU in njeni zunanji politiki. Vodenje OVSE, predsedovanje EU so ogromni projekti, na katere se skrbno pripravljamo ali pa smo jih že uspešno izvedli (OVSE).
Kaj pa domača politika? Problemi, ki jih imajo slovenski državljani v naši državi zaradi nerešenih vprašanj z našimi sosedami? Ali ne bi bilo smiselno najprej urediti te zadeve in se nato šele obračati navzven?

Ne mislit, da se bodo stvari same uredile, ko se bodo razširile meje EU. Če ne bodo do takrat razjasnjene stvari okoli pristojnosti državnih organov, pol bo šele hudič.

Ne mislit, da zmoremo reševat mejna vprašanja hkrati z vodenjem organizacije kot je EU. Je že vodenje OVSE dalo jasno sliko, da imamo samo enega ministra za zunanje zadeve. In da ta ni Superman, ki bi lahko bil na vseh krajih hkrati.

Bojim se, da se bodo odprta vprašanja puščala odprta, sosedje bodo to izkoriščali (pa naj bodo to Avstrijci, Hrvati ali Italijani) Slovenci pa bomo še dalje "naivno" trdili "Saj bo."

Spolna kvota lokalnih volitev

Spet je nastopilo leto volitev in ponovno se uvajajo novosti. Tokrat so na vrsto prišle ženske, katerim se želi s predpisovanjem obvezne "ženske kvote" na kandidatnih listah zagotoviti večjo možnost uveljavljanja v političnem življenju.
In prav je tako, da se vsem nudi enaka priložnost udejstvovanja v vsakdanjem političnem življenju. Ampak ali se res nudi enaka priložnost vsem?
Menim, da so s spremembami Zakona o volitvah šli malo predaleč. Kajti kot pravi pregovor: "Izpolnjevati je treba želje in potrebe ljudi, ne zgolj njihove "pravice". Kdor začne s "pravico", hitro konča s "krivico"."

Da podrobneje objasnim kaj sem mislil s tem. Spremembe zakona o volitvah uvajajo pravilo, ki zapoveduje, da na kandidatnih listah ne smeta biti skupaj (torej eden za drugim) več kot 2 predstavnika istega spola. Torej primer: M-M-Ž, ali Ž-Ž-M (Ž=ženska, M=moški).
Bi na prvi pogled dejali "bravo". A ko se človek malo poglobi v vso stvar vidi, da ni vse tako "bravo".

S spremembe zakona so želeli omogočiti ali raje rečeno zagotoviti ženskam izvoljive pozicije na kandidatnih listah. Med omogočiti in zagotoviti pa je tanka linija, ki hitro zaide v smer omejevanja kandidiranja ljudi, ki so strokovnjaki a zaradi "napačnega" spola ne morejo biti na izvoljivem mestu.
Primer:
Imamo kandidatno list, kjer je na listi 5 kandidatov. Od tega so 4-je moški in ena ženska. (če kdo čuti potrebo lahko tudi zamenja spole). Torej po novem pravilu mora biti vsaj na tretjem mestu ženska. V redu, v kolikor je kompetentna in pripravljena na dogajanje v političnem življenju. Kaj pa če ni? Kaj potem? Ali ni potem bolje res uvrstiti na tretje mesto tudi moškega? Bolje mogoče res, a v nasprotju z zakonom. Tu je primer "pravica postane krivica".
Z vsem spoštovanjem do žensk in moških, ki kandidirajo na volitvah, ampak ali ni smisel volitev postaviti na izvoljiva mesta ljudi, ki bodo resnično delali za dobrobit družbe in ne zato ker so se rodili z določenim spolom???

Mislim, da je predpisovanje spolnega zaporedja na kandidatnih listah napaka. Vsaka resna lista oz. politična stranka, ki meni, da ima kompetentne kandidate, jih bo uvrstila na določeno mesto na listi zaradi KOMPETENTNOSTI in ne zaradi spola.
Bo kdo dejal "pa to ne bo nikoli uspelo". Jaz pa trdim da bi, v kolikor bi ljudje res volili ljudi s programom in ne liste s pretvezo zagotavljanja spolne kvote.
Vsem, ki s(m)o seznanjeni s podrobnostmi sestavljanja kandidatnih list je jasno, da se v določeni točki začne gledat, katera imena pod kakšnim vrstnim redom bodo pritegnila največ volilcev. Sedaj se je temu dodala še komponenta spolne kvote (oz. vrstnega reda) na katero bodo vsi igrali. Češ mi spoštujemo drugi spol in mu nudimo vso možnost participacije. Lepo, ampak ali za to potrebujemo zakon?

Prekomerno določanje česarkoli v življenju se hitro prevesi v omejevanje drugega pola, ki se mu reče svobodna izbira.
Vsekakor pa se pri zadevah kot so volitve ne bi smelo igrati na tako poceni trike kot so zagotavljanje spolne kvote in uvrščanje "prepoznavnih imen" na listo kandidatov. Vse prej bi se moralo graditi na ljudeh, ki iskreno mislijo storiti dobro v korist celotne družbe.